• מדוע להתקין וו גרירה (וו ניגרר) אצל ציקי?
    אצלנו מתקינים ווי גרירה איכותיים ומקוריים המיובאים משתי החברות המובילות בעולם המייצרות מליוני ווים בשנה.אנו מתקינים בלעדיים של ווי הגרירה של חברת BRINK שהינה היצרנית הגדולה באירופה. חברת BRINK מספקת 95% מכל מותגי ה-OE ׁ(ייצור בלעדי לייצרני הרכב), תוך הקפדה מקסימאלית על כל דרישות האיכות שלהם בכל חלק של ווי הגרירה.החברה מספקת מותגי פרימיום (עם דרישות איכות גבוהות) כמו: לנדרובר, BMW, פולקסווגן, וולוו, לקסוס, יגואר, סובארו, ניסאן, מאזדה, קאיה, יונדאי, פורד, הונדה, פיאט, אופל, סוזוקי, דאצ'יה, ג'יפ, איסוזו, מיני ועוד רבים נוספים.
    ווי הגרירה של BRINK נבדקים על פי דרישת ECE55R – מבחן האיכות של האיחוד האירופי המחמיר. ווי הגרירה של החברה מיוצרים ומעוצבים במיוחד לרכבי השוק האירופאי, ולכן הם מסופקים כמוצר מקורי ישירות לייצרני הרכב. לפני שוו הגרירה של BRINK יוצא לייצור, הוא עובר סדרה מקיפה של בדיקות תקינות ובטיחות. כ-92 שעות של בדיקות והקלטת נתונים מבטיחות כי גוף המכונית לא נפגע וניתן להשתמש בבטחה בוו הגרירה ברכב. הבדיקות הללו נועדו להבטיח שוו הגרירה יעמוד בסטנדרטים ובאיכות הגבוהים ביותר!
  • מהן הבדיקות המחמירות שהווים של ברינק עוברים?
    הווים של ברינק עוברים 92 שעות של בדיקות, בניהן בדיקות נגד חלודה וקורוזיה ע"י חדר מלח, מכונה המדמה גרירה של אלפי קילומטרים ע"י הפעלת לחצים ב -3 מימדים (אופקי, אנכי וצידי)  וגם בדיקות בתנאי קור, חום קיצוניים ואפילו הבאת חול מיוחד מסהרה!!!! וזאת בהתאם לסטנדרטים החדשים ביותר והמחמירים ביותר.
  • ראיתי שגם חברות אחרות אומרות שהן מתקינות את הוו המקורי. האם זה נכון?
    וו מקורי הכוונה היא שהוא מיוצר ישירות ליצרנית הרכב, בשפה המקצועית- מוצר OEM. כיום יש רק 3 חברות בעולם שעובדות בשת"פ עם יצרן הרכב ומתכננות את הוו גרירה יחד. 2 מתוך 3 החברות הן חברות שמיובאות בלעדית (ואינן נמכרות לאף מתקין אחר בארץ) ע"י ציקי. חברות:
     AUTOHAK, GALIA, GDW, STEINHOF אינן מספקות כלל לאף יצרן רכב ולכן האמירה שהוו הוא מקורי היא מוטעת לחלוטין.
    מה ההבדל אם כך בין המוצרים?
    ההבדל בין המוצר הוא משמעותי:
    1. ברינק משתמשים בפלדה באיכות הגבוהה ביותר.
    2. כל תהליך הפיתוח של ברינק הוא שונה, הם משתמשים ב lasercoting, הם עושים כיפוף קר של הכדור, הכדור מיוצר מחתיכה אחת והבדיקות איכות החלים עליו הם מהסטנדרטים הגבוהים ביותר של תעשיית הרכב OE.
    3. הבדיקה של וו הגרירה נעשה על תקן ECE55R שזה הסטנדרט החדש והישים בשוק האיחוד האירופי הוא נרחב יותר מאשר קודמו EC94 / 2 שבו יתר החברות משתמשות.
    4. לווים של ברינק יש את כושר הגרירה הגבוה ביותר.
    5. ברינק משתמשים בציפוי ייחודי להם אשר סובל את הבדיקה הסביבתית של טמפרטורת 80 מעלות צלזיוס ומנגד טמפרטורת מינוס 40 מעלות צלזיוס בנוסף הוו סובל את מבחן המלח שהוא עובר כחלק מ-92 הבדיקות.
    ברינק הוא לא אותו וו גרירה שיצרניות אחרות מייצרות- זה לא רק חתיכת פלדה, זה חתיכת הנדסה בסף גבוה ביותר אשר לא ניתן להשוות אותה לאף מותג זול. לא מנקודת ההנדסה לא מנקודת הבטיחות וכמובן שלא מנקודת העיצוב.
  • איזה משקל של נגרר הרכב שלי יכול לגרור?
    הדרך הטובה ביותר היא להיכנס למערכת של משרד התחבורה (במערכת יופיע כושר הגרירה של רכבים שעלו על הכביש אחרי אפריל 2008 בלבד) להזין את פרטי הרכב ולקבל בדיוק את משקל הנגרר וההגבלות שהיבואן קבע (מה שיופיע בעת הדפסת הרישיון עם הוו גרירה). יכול מאוד להיות שהיבואן לא עידכן את המקסימום ואז אפשר להגדיל בעזרת בדיקת מעבדה (בתשלום). איך אני יודע מה המקסימום של הרכב שלי? דף הסבר

תקנה חדשה מאפשרת להגדיל את כושר הגרירה שניתן לך מטעם יבואן הרכב לכושר הגרירה שיצרן הרכב קבע, כל זה בתנאי שוו הגרירה מאושר למשקלים הגרירה של היצרן לפרטים- מוזמנים לבקר אותנו ברחוב הסיבים 22 פתח תקווה

  • הרכב שלי עלה על הכביש לפני אפריל 2008- איך אני יודע כמה אני מורשה לגרור?
    ללא בדיקת מעבדה כושר בגרירה יהיה לפי חישוב ישן.
    לנגרר עם בלמים: משקל כולל לחלק ל 1.92.
    לנגרר ללא בלמים: משקל כולל לחלק ל 3.07 (שההגבלה פה היא ל 750 ק"ג)
  • האם קיימת הגבלת גודל לנגרר?

הגבלת גודל כמעט אינה קיימת מלבד שהנגרר אינו יכול לחרוג מעבר ל 20 ס"מ מכל צד מרוחב הרכב. בנוסף קיימת הגבלה לשטח מירבי למרכב הנגרר לפי הנתונים הבאים:

  1. נגרר במשקל כולל של 750/500 ק"ג- שטח מירבי אינו יחרוג מ 4.1 מ"ר
  2. נגרר במשקל כולל של 1200 ק"ג- שטח מירבי אינו יחרוג מ 4.8 מ"ר
  3. נגרר במשקל כולל של 1300/1500 ק"ג- שטח מירבי אינו יחרוג מ 5.6 מ"ר
  4. נגרר במשקל כולל של 2000 ק"ג- שטח מירבי אינו יחרוג מ 8.8 מ"ר
  5. נגרר במשקל כולל של 3/3.5 טון- שטח מירבי אינו יחרוג מ 10.8 מ"ר
  • רשום לי ברישיון הרכב "אסור להתקין וו גרירה"- האם זה בר שינוי?
    לא! הגבלה זו הינה הגבלת יצרן הרכב (לא יבואן הרכב), היא בלתי ניתנת לשינוי (גם לא עם בדיקת מעבדה על אף הוראת הנוהל החדשה שיצאה במרץ 2016).
  • מהן העלויות הנוספות של נגרר לאחר קניתו?
    לאחר קניית נגרר ובמידה והתקנתם וו גרירה, העלויות הנוספות הן נמוכות וכוללות טסט שנתי בעלות של כ-67 ש"ח בנוסף ביטוח חובה בעלות של כ 250 ש"ח.
    בלאי הנגררים של סאריס הוא נמוך מאוד.
  • ברשותי רכב חדש האם התקנת וו הגרירה תפגע בשלדת הרכב או במערכת החשמל?
    ווי הגרירה שלנו הינם מקוריים (מתוכננים ומיוצרים בשיתוף ופיקוח יצרני הרכב בחו"ל)  לכן אין שום חשש לפגיעה ברכב להיפך הוו גרירה רק מחזק את השילדה האחורית של הרכב, מותקנת קורה מסיבית וחזקה יותר מהפגוש הפנימי שקיים ברכב.
  • ברשותי רכב פרטי האם אני יכול להתקין וו גרירה ולגרור עגלה?
    כן, למעט מספר רכבים בודדים כל רכב מסוגל להתקין וו ולגרור נגרר ההגבלות הן על משקל העגלה ומידותיה. מעוניין לדעת כמה הרכב שלך מורשה לגרור? – צור קשר.

     

  • רכבי עבר תאונה מה עלי לעשות?
    היות ומדובר במוצר בטיחותי מומלץ להגיע עלינו לבדיקה, לרוב החלפת וו כלולה בביטוח המקיף של הרכב.
  • האם אחרי התקנת וו נדרש הליך כלשהו במשרד הרישוי/ התחבורה?
    כן, צריך לרשום את וו הגרירה ברישיון הרכב, הליך זה כלול אצלנו בשירות והוא נעשה ללא תשלום. תשלום אגרת הכפל רישיון חלה על בעל הרכב.
    רכבים במשקל כולל מעל 3.5 טון יצטרכו לגשת עצמאית לעמדה הטכנית של משרד הרישוי. (עמדה 1)
  • ברשותי נגרר אולם התקע של הנגרר אינו מתאים לשקע הרכב מה עושים?
    עקבות שינוי התקנות באפריל 2008 ע"י משרד התחבורה ומכון התקנים הישראלי,  יש צורך לרכוש מתאם פלסטיק פשוט לצורך המרה בין השיטות. למידע נוסף אפשר לקרוא במאמר על שיטת החשמל החדשה