חיבור נגרר לרכב, מהווה את האופציה הנוחה והזולה ביותר לשינוע ציוד ממקום למקום. מדובר בעולם ומלואו, הכולל סוגים רבים של נגררים, במידות שונות ולמטרות שונות. בהתאמה, גם הכללים התקפים לגבי כל סוג שונים זה מזה וכן תנאי הביטוח.
לנגררים שימושים מגוונים במיוחד, גם במסגרת פרטית וגם במסגרת העבודה. קיימים נגררים יעודיים למשימות כמו הובלת בעלי חיים, מזון בקירור, ציוד ספורט, כלי עבודה, ציוד חקלאי ועוד, כאשר לכל סוג יש מבנה מסויים הנקבע על פי תקנות נוקשות של משרד התחבורה. מידות הנגרר והמשקל המותר לנשיאה, נקבעים קודם כל לפי סוג ומשקל הרכב הגורר.
  
נגרר נחשב לכלי רכב ולכן הוא צריך לעבור טסט פעם בשנה ויש לו לוחית רישוי ורישיון רכב, על אף שאין לו הנעה עצמית. לכן, הוא גם מחוייב בביטוח על מנת שיוכל לעלות על הכביש. ממש כשם שרוכשים ביטוח חובה לרכב, כך גם יש לרכוש ביטוח חובה לנגרר. לאחר שנבחר הנגרר המבוקש, מומלץ לפנות לחברת ביטוח המתמחה בביטוח נגררים, שכן התקנות שונות מאשר אלה של ביטוח רכב וגם המחירים ולמעשה זהו סוג ביטוח ייחודי בענף הרכב וממש כשם שלא מבטחים משאית בחברה המתמחה באופנועים, כך גם לא כדאי לבטח נגרר בחברה שאינה בעלת ניסיון בתחום.
  
אחד היתרונות הבולטים של בעלות על נגרר, בנוסף על הנוחות, הוא העלויות הנמוכות – גם של הכלי עצמו וגם של האחזקה שלו, כולל הביטוח. מחיר פוליסת ביטוח לנגרר אינו מאמיר מעבר למאות בודדות של שקלים, על אף שמדובר בכלי בעלות רמות סיכון מסויימות ובפוליסה ייחודית, כאשר מקובל לרכוש ביטוח חובה וביטוח צד ג'.
  
כעיקרון, לא מקובל לרכוש פוליסת ביטוח מקיף עבור נגרר, אבל אפשר להוסיף לביטוחים הקיימים סעיפי כיסוי כמו חילוץ וגרירה, ביטוח אביזרים נלווים, ביטוח הגנה משפטית, ביטוח תוספות מיוחדות וכן כיסוי עבור נזקים לשמשות (אם קיימות) וחלקים נוספים. עדיין, עם הוספת הכיסוים השונים, מדובר בפוליסה במחיר נמוך במיוחד וניתן למצוא חברות המציעות ביטוח חובה במחיר של כ-216 ש"ח.
  
אחד החלקים החשובים בהתקנת נגרר, הוא וו הגרירה, שגם לו סוגים רבים ועלותו גבוהה יחסית ולכן מקובל לכלול אותו בביטוח. חשוב לדעת, שאת וו הגרירה אליו נרתם הכלי יש להתקין רק אצל אדם המוסמך לכך ובאישור משרד הרישוי, אחרת לא ניתן יהיה לרכוש ביטוח לנגרר.

השארת תגובה