ווי גרירה ונגררים בישראל איך נדע מה לקנות?

הקדמה
שוק הנגררים בארץ הולך וצובר תאוצה, משוק שהתבסס בעיקר על בעלי מקצוע היום ניתן גם לראות גלישה לתחום הפרטי, לצורכי פנאי וספורט.

  

קצת סדר בבלגאן מה לחפש כאשר קונים נגרר או מתקינים וו גרירה…

  

ווי גרירה
ע"פ משרד התחבורה כל רכב השוקל מנפח מנוע 901 סמ"ק רשאי להתקין תפוח גרירה, למעט סוגים בודדים של רכבים שלא אושרו להתקנה ע"י יצרן הרכב.

 

התקנה- מה להתקין ואיפה?
מומלץ להתקין אצל יצרן עם ניסיון בתחום, ווי הגרירה תוצרת הארץ לרוב עשויים מחומרים זולים אינם עמידים לאורך זמן ועלולים לגרום לנזק לרכב בעת ההתקנה והגרירה.

 

מספר כללים:
  • עיגון הוו חייב להתבצע בנק' שקבע יצרן הרכב אחרת יגרם נזק בלתי הפיך לרכב.
  • ההתקנה חייבת להתבצע ע"י יצרן מורשה של משרד התחבורה.
  • כל דגם אבטיפוס של התקן הגרירה חייב להיבדק ולקבל אישור מטעם מוסד הטכניון או מכון התקנים.
  • שקע החשמל חייב להיות בעל 13 פינים
  • כדור הריתום קוטר 50מ"מ
  • המרחק מן הקרקע- 400-470 מ"מ עד בסיס הכדור
  • המרחק מן הטמבון למרכז הכדור 65 מ"מ לפחות.
  • המרחק מעל הכדור חייב להיות 140 מ"מ לפחות.
  • חל איסור על וו הגרירה להסתיר את לוחית הרישוי.

 

התקנת וו גרירה מקורי ואיכותי תוצרת חוץ תמנע כל סוג של בעיה ותעמוד בתקנות.

 

הצמה האלקטרונית
ברוב הרכבים שקע החשמל מחובר ישירות לפנסי הרכב, אולם עם התקדמות הרכבים והתפתחות מחשבי הרכב חל צורך גם בהתקנת מחשב לשקע החשמל, בעת התקנת מחשב לוו הגרירה הרכב יזהה את העגלה הנגררת וישנה את מנגנוני הבלימה הקפיצים בקרת השליטה והחנייה, לכל רכב צמה ייחודית לו בעלת תפקודים שונים.
ישנם רכבים החייבים בצמת חשמל היות ומחשב הרכב יזהה לקיחת חשמל מהפנסים האחוריים וינטרל את עצמו.

 

בהתקנת צמת חשמל מקורית מחשב הרכב מוגן מפני כל תקלה ע"י פיוז ומערכת ממוחשבת.

 

תחזוקה
חיזוק ברגים לאחר 1000 ק"מ של גרירה
בדיקת שקע חשמל תקין לפני כל נסיעה
יש צורך למרוח מעט גריז על הכדור, למניעה שחיכה של הכף.

 

נגררים
כמות היצרנים והמשווקים בארץ צוברת תאוצה מיום ליום ולכן חשוב להקפיד על קניית נגרר איכותי שיחזיק לאורך שנים. לרוב הצרכן אינו מכיר ושם לב לפרטים הקטנים ומסתכל רק על המחיר הסופי שעלול לעלות בעתיד בתשלומים גבוהים וכאב ראש בגלל סחורה לא עמידה ובלאי מואץ.

 

קנייה- כיצד נדע שהנגרר איכותי??

 

• משקל- משקל עצמי נמוך
• חומרים- חומרי המתכת מגולוונים בטבילה של אבץ חם ולא בצביעה הגלוון מתבצע לאחר הריתוך כאשר המוצר מושלם ואינו משאיר חלודה.
• גימור- קל מאוד להבחין בגימור מושלם ואיכותי.
• צירים- על הציר צריך להיות מוטבע העומס שבו הוא עומד ולהתאים למשקל הנגרר
כמובן שצירים תוצרת גרמניה עמידים וחזקים יותר מצירים המיובאים מהמזרח.
• צמיגים- מידות הצמיג  צריכות להתאים למשקל העגלה,על הצמיג להיות מתוצרת חברה איכותית.
• איזון- נגרר איכותי צריך להיות מאוזן. בעת הרמה צריך להיות קל להרים את הנגרר מקצה הייצול, בנוסף בנגרר בעל 4 גלגלים כף הרתימה לא תגע בקרקע במצב לא עמוס.

 

ספר רכב מסודר בעל מספר קטלוגי לכל חלק יעיד על נגרר איכותי.

 

בטיחות ותחזוקה
כף ריתום-
יש צורך לשמן במקומות הניידים ולבדוק תקינות.
חשמל- יש לבדוק תקינות לפני כל נסיעה, יש להקפיד שהכבל אינו משתפשף על הרצפה.
שרשראות בטיחות- יש לדאוג לחבר את שרשראות הבטיחות לוו הגרירה. ואת כבל החרום לנגרר עם בלמים.
צמיגים-  על הצמיגים להיות מתאימים תקינים ולחץ אוויר תקין
העמסת ציוד- את הציוד יש להעמיס באופן שווה כאשר רוב המשקל נמצא במרכז העגלה.
כמובן שיש לדאוג שכל הציוד יהיה קשור ומאובטח.
נסיעה זהירה- יש לזכור שכאשר העגלה רתומה הרכב יותר ארוך לכן יש לנהוג ביתר זהירות.

 

נכתב כחומר עיון לצרכן ע"י
"צ י ק י" תעשיות מתכת בע"מ
החברה הראשונה בארץ (משנת 1975) לווי גרירה ונגררים.
מכירה- קנייה – השכרה – שירותי תיקונים.
ווי גרירה מקוריים לכל סוגי הרכב.
03-9231360

 

טל"ח כל הזכויות שמורות ל- "צ י ק י" תעשיות מתכת בע"מ
אין להשתמש בטקסט חלק ממנו או לשנות אותו ללא אישור.

Logos Top
  • 58
  • 57
  • 56
  • 55
  • 54
  • 53
  • 52
  • 51
  • 50
  • 49
  • 48
  • 47
  • 46
  • 45
תפריט ניווט
×
תפריט ניווט